San Francisco - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Klaartje & Niels Vreeken - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Klaartje & Niels Vreeken - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Niels Vreeken

Blijf op de hoogte en volg Klaartje & Niels

10 Januari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Eindelijk is het zover en zijn we aan ons avontuur van een half jaar begonnen. Maandag 4 januari vertrokken we vanaf Schiphol naar onze eerste bestemming San Francisco. Na 16 uur vliegen kwamen we in San Francisco aan. Vanaf daar namen we een taxi naar een schattig hotelletje Mirabella in Mission District (enigszins artistieke buurt met veel Latijns Amerikaanse mensen). Het leuke van het hotelletje is dat er vrijwel geen toeristen zitten, voornamelijk Amerikanen die “in between houses” zitten. Iedere lokale Amerikaan in het hotel heeft weer zijn eigen aparte verhaal.

Zonder San Francisco of zelfs de Golden Gate bridge te hebben gezien vertrokken we meteen de volgende ochtend naar Yosemite Park met de Yosemite Bug Bus Tour. We verbleven twee nachten in een resort net buiten het park en werden begeleid door onze gids Dave. Een echte Amerikaan met heerlijke foute Amerikaanse country muziek in zijn busje. Woensdag (6 jan) vertrokken we bijtijds vanuit het resort naar Yosemite Park. In één woord: WAUW!! Wat een mooi park!! Het is een nationaal park ter grote van Nederland. De uitzichten en wandelingen door Yosemite Valley waren helemaal geweldig. Eén van de langste waterval ter wereld, prachtige bergen als El Capitan en Half Dome en de prachtige wilde natuur in de vallei waren erg indrukwekkend. Het laagje sneeuw dat het landschap bedekte gaf het een magisch aanzicht. Aan het eind van de dag reden we terug voor wederom een gigantisch bord eten, kleine porties kennen ze hier echt niet. ’s Avonds hebben we lekker genoten van de aanwezige sauna en kruidenbad.
Vrijdag gingen we ’s ochtends naar de “Tuolumne grove of giant Sequoias”. Dit was een gebied op ongeveer 1800 meter hoogte met reusachtige Sequoia bomen. De mammoetboom of reuzensequoia (Sequoiadendron giganteum) is een boom uit de cipressenfamilie (Cupressaceae). Deze bomen kunnen zo’n 4000 jaar oud worden. Rond de 2200 jaar zijn ze op hun langst, zo’n 120 meter hoog en hebben ook nog eens een omtrek van 30 meter. Met van die tennisrackets onder onze voeten vanwege de sneeuw zijn we deze prachtige bomen gaan aanschouwen. We zijn zelfs nog door een holle omgevallen Sequoia boom gekropen (100 meter lang).

Vrijdagavond zijn we terug gegaan naar San Francisco om zaterdag Klaartje’s verjaardag te vieren. Hartelijk dank voor alle lieve sms-jes, mailtjes en Skype-jes. Na een ontbijt op bed zijn we lekker door de stad gaan banjeren en ’s avonds heerlijk gaan eten in Greens Restaurant met uitzicht op de Golden Gate bridge. Het eten was vegetarisch en veelal biologisch en was heerlijk!!
Zondag hebben we de bekende gevangenis Alcatraz bezocht. Na vorige week “Escape from Alcatraz” en “The Rock” te hebben gekeken, was het erg indrukwekkend deze gevangenen rots in real-time te zien.

Komende week gaat Klaartje aan haar training beginnen en Niels San Francisco verder ontdekken. We houden jullie op de hoogte, geniet alvast van de eerste paar foto’s!

• 10 Januari 2011 - 21:27

Ilse:

Hola!
    Wow, jullie hebben al veel gedaan! Leuk om mee te kunnen genieten. Ben ook benieuwd naar de foto's! Die op FB van Yosemite was veelbelovend. Ben daar geweest toen ik 15 was, maar als irritante puber kon ik dat toen nog niet genoeg waarderen ;-).

Liefs, Ilse

PS: Klaartje, beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd! En alvast veel plezier met de training!

• 10 Januari 2011 - 21:45

Barbara:

Leuk jullie bericht te lezen en foto' te zien. Ziet er allemaal super uit!! Benieuwd naar hoe de training gaat en wat jullie nog meer daar gaan zien. Veel liefs, B

• 10 Januari 2011 - 21:53

Eline & Ro:

Wow, supermooi zeg! Als je alleen op de foto's afgaat, lijkt het alsof jullie al 2 weken weg zijn :-) We wachten op jullie volgende verhaal!
    xxx E&R

• 10 Januari 2011 - 22:06

Kim & Michel:

Erg leuk om jullie verhaal te lezen en te zien!! Helemaal super. Geniet en succes met de training.
    Dikke kus van Jesper en Isis
    K&M

• 11 Januari 2011 - 07:53

Deborah:

Ha Niels & Klaartje,
    Wat een heerlijke verhalen! Zowel SF als Yos. erg herkenbaar, vorige zomer geweest. Leuk Yos. met sneeuw, dat ziet er weer anders uit.
    Klaartje nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Grtz, Deborah
    PS heb mijn werk email adres uit de mailinglijst gehaald, maar mijn hotmail zit erin. Ik kijk uit naar de volgende verhalen!

• 11 Januari 2011 - 08:26

Judith:

He Klaartje en Niels, heel leuk jullie verhalen en zo herkenbaar! SF is de max. Ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Klaartje! Klinkt alsof jullie het goed hebben gevierd in de bay area. Liefs.

• 11 Januari 2011 - 08:32

Erna:

Wat ziet dat er super uit! Echt genieten. Succes met je training Klaartje en Niels veel plezier met het ontdekken van deze leuke stad.

Liefs Erna

• 11 Januari 2011 - 08:54

Janneke:

Wat heerlijk! Geniet ervan en zorg dat jullie niet weer in de bak terecht komen ;-) Liefs

• 11 Januari 2011 - 10:59

Bernd:

Klaartje, gefeliciteerd!

• 17 Januari 2011 - 20:13

Judith:

Hoe was je eerste werkdag?

• 18 Januari 2011 - 13:49

Tessa:

Bellissimi!

Gaaf om allemaal te lezen! Extra leuk dat ik weet waar jullie het over hebben: de sequoia's, San Francisco en Yosemite National Park heb ik (inmiddels 12 jaar geleden!) ook allemaal bezocht. :)

Geniet van het avontuur dat jullie nu, een stuk zuidelijker, zijn verdergegaan!

Un bacio,

Tes

• 23 Januari 2011 - 17:52

Labint:

Yosemite Park klinkt als gaav park! Hebben jullie Yosemite Sam en Elmer Fudd ook nog gezien?