Peru! - Reisverslag uit La Paz, Peru van Klaartje & Niels Vreeken - WaarBenJij.nu Peru! - Reisverslag uit La Paz, Peru van Klaartje & Niels Vreeken - WaarBenJij.nu

Peru!

Door: Niels en Klaartje

Blijf op de hoogte en volg Klaartje & Niels

07 Mei 2011 | Peru, La Paz

Kleurige vrouwen op drijvende eilanden, opkomende zon op de Machu Picchu en paardrijden in de heilige vallei.

PUNO
Na ons vrijwilligerswerk in Bolivia zijn we vertrokken richting Peru. Na het werken mogen we nu lekker reizen! Als eerste hebben we de drijvende eilanden bij Puno bezocht. Erg bijzonder hoe ze op het Titicacameer in eenvoudige hutjes leven (wel met zonnepanelen!) en een boot moeten pakken (die ze hun ‘Toyata’ noemen) om naar de wc te gaan op een ander eilandje. Voor de toeristen hadden ze een luxere boot, die ze de ‘Mercedes’ noemden. Toen we vertrokken gingen de vrouwen zingen met hun kleurige rokken ‘Vamos a la playa’ als afscheidslied, lekker toeristisch, haha!

CUSCO
Na Puno zijn we doorgereisd naar Cusco, waar we een super mooi hotelletje gevonden hebben met uitzicht over de stad en met een heerlijk ontbijtje elke ochtend! Met Koninginnedag hebben we gevierd dat we 4 jaar samen zijn :). Dit keer vierde niet de hele stad feest met ons, maar hadden ze bij de Nederlandse bar wel hun oranje feestkledij uit de kast gehaald en werd er later in een disco (met Hollandse party) een house versie gedraaid van het Nederlandse volkslied! Een paar nieuwsgierige Peruanen dansten met ons mee en leerden Niels op hun instrumenten spelen.

MACHU PICCHU
Als je naar Peru gaat, kan je natuurlijk niet de Machu Picchu missen! Dus wij hebben de trein gepakt naar Aquas Calientes om de ruines in de prachtige natuur op een berg van 2500 meter hoog te bezoeken. Het is inderdaad de moeite waard, zeker met de opgaande zon erbij!

We vielen met onze neus in de boter, want in Aquas Calientes vierde de lokale bevolking de ‘Drie kruizen’, inclusief dansen met mannen die elkaar zweepslagen gaven. Interessant!

PAARDRIJDEN
Na de Machu Picchu hebben we een dagje paard gereden in de heilige vallei bij Cusco. Tussendoor bezoek je nog wat kleine ruines, maar die vallen bijna in het niet bij de Machu Picchu. Lekker in galop dan maar! Helaas stapte Klaartje mis toen we terug kwamen van een klein wandelingetje naar bijzonder op elkaar gestapelde stenen. Hopen dat de verstuikte enkel gauw geneest, zodat we zondag de jungle in kunnen!

• 08 Mei 2011 - 07:22

Mendy:

Lieve klaartje en niels,
    Wat een leuke verhalen weer en wat een prachtige foto's! Lijkt me geweldig daar! Succes met je enkel klaartje.
    Xxx Mendy

• 08 Mei 2011 - 08:33

Judith:

Lieve Klaartje en Niels, Mooi dat jullie officiele reis als een groot feest is begonnen. Gefeliciteerd met jullie 4-jaar verkering. Dat er nog veel mooie jaren volgen. De fotos zijn overigens fantastisch! Kus!

• 09 Mei 2011 - 12:09

Machiel:

Wat een mooie reis en gaaaave activiteiten. Ben echt jaloers.

• 09 Mei 2011 - 19:53

Haha, de Toyota en de Mercedes! Wat een interessante levensstijlen leren jullie allemaal kennen.
    Buon proseguimento delle vacanze!

• 11 Mei 2011 - 05:50

Suzanne:

Hey Klaartje en Niels,
    Wauw, wat gaat de tijd snel, alweer tijd voor jullie vakantie!! Mooie foto's met ontspannen gezichten, keep up the good work, zou ik zo zeggen!
    Groetjes Suzanne

• 23 Mei 2011 - 18:49

Labint:

Yo yo yo, bij deze nog van harte gefeliciteerd met jullie samen zijn. Neem aan dat jullie ter viering een salsa-dansje hebben gedaan onder begeleiding van de zingende vis (als alternatief voor de blaffende vis). Dat er nog vele jaren samen (en vele mooie reisverhalen) mogen volgen!!