JUNGLE – PARQUE NACIONAL MANU - Reisverslag uit Cusco, Peru van Klaartje & Niels Vreeken - WaarBenJij.nu JUNGLE – PARQUE NACIONAL MANU - Reisverslag uit Cusco, Peru van Klaartje & Niels Vreeken - WaarBenJij.nu

JUNGLE – PARQUE NACIONAL MANU

Door: Niels en Klaartje

Blijf op de hoogte en volg Klaartje & Niels

19 Mei 2011 | Peru, Cusco

Zondagochtend veel te vroeg (6.00u) vetrokken we met een lichtjes mank lopende Klaartje (verzwikte enkel) richting Parque Nacional Manu voor onze 9-daagse jungle tocht. De eerste dag was voornamelijk reizen per hobbel bus, maar daarna konden we gaan genieten van fantastische tochten per boot via de rivier “Alto Madre de Dios” en “Manu River” en lopend door de jungle. In totaal hebben we 5 verschillende lodges bezocht, die elk weer iets charmants en knus hadden. Uiteraard was elke lodge voorzien van genoeg muggen, dus het was 9 dagen deet opsmeren.

Vol verwachting met de verrekijker paraat gingen we vogels, insecten, apen en hopelijk jaguars spotten. We begonnen met de bijzondere vogel “Cock of the Rock”, die blijkbaar altijd naar dezelfde plek terugkomt. Daarna trokken we diep de jungle in naar het beschermde gebied (Reserved Zone). Tijdens de bootrit door dit gebied kwamen we de eerste caymannen tegen. Wat een fantastisch indrukwekkende beesten. Vanuit de lodge in het beschermde gebied zijn we wandeltochten gaan maken. Gelukkig ging het inmiddels weer prima met de enkel van Klaartje. Onderdeel van die tocht was het spotten van de reuze otters. Indrukwekkende beesten van zo’n 2m lang en 35 kg zwaar. Dit spotten deden we vanaf een “catamaran”, oftwel een vlot. We troffen het, want we kwamen ook nog een groep apen, de “White-fronted Capuchins”, en twee “Howler monkeys” tegen.

Na 5 dagen vlogen de eerste vier mensen van de groep terug naar Cusco en gingen wij ons opmaken voor de “Red and Green Maccow”, oftewel de papegaaien. Deze prachtige vogels verzamelen zich elke ochtend bij een klei muur om daar mineralen uit te halen. Deze mineralen bieden hun weerstand tegen bepaalde vruchten. Helaas kwamen er niet meer dan twee papegaaien (na 4 uur wachten) door een irritante valk, die op de loer lag. Toch was het wel een indrukwekkend gezicht.

De 7e dag zouden nog vier toeristen uit onze groep terugvliegen, maar helaas was het vliegtuig geannuleerd en moesten ze een 20 uur durende boot-bus tocht tegemoet zien. Wij bleven nog met z’n tweetjes achter om lekker 2 daagjes te relaxen in de mooiste lodge met hangmatten, gek “muntjes-in-de-bek-van-een-pad-gooien”-spel en warm water bron in de buurt. In die laatste lodge hebben we nog een nacht wandeling gemaakt om kikkers te spotten en de laatste dag zijn we naar de warm water bron gegaan om te chillen. Ons geluk kon niet op, want we troffen daar een luiaard aan, super schattig beest en vrij zeldzaam om tegen te komen.

De 9e dag was onze reisdag, ook erg lang, maar wel met een geweldige ervaring in onze broekzak! Morgen vliegen we naar Cali, Colombia.

• 19 Mei 2011 - 03:33

Monique:

Schitterende foto's, wat hebben jullie mogen genieten van Madre Tierra de afgelopen maanden. Veel plezier in Colombia! Liefs (schoon)zus

• 19 Mei 2011 - 05:19

Eline:

Supermooie trip! Veel plezier in Colombia. Xx

• 19 Mei 2011 - 07:22

Maaike V O:

Nice!! Mooie beestjes hoor! Enjoy Colombia. Bye!

• 19 Mei 2011 - 08:26

Barbara:

Wauw, wat een tocht! Mooie dingen gezien!

• 19 Mei 2011 - 09:19

Anna:

Wat een superreis, geniet ervan! xx (PS. Hopelijk gaat het snel beter met je enkel Klaar!)

• 19 Mei 2011 - 10:52

Stijn:

Mooi daar zeg, nou geniet er nog maar even van! Aan de Westlandgracht is het toch even wat anders....

Grt,
    Stijn

• 19 Mei 2011 - 13:30

Floor:

Gaave pics hoor, ziet er heeeeel avontuurlijk uit!

Veel plezier nog en enjoy Colombia!
    Liefs

• 19 Mei 2011 - 13:31

Floor:

Gaave pics hoor, ziet er heeeeel avontuurlijk uit!

Veel plezier nog en enjoy Colombia!
    Liefs

• 19 Mei 2011 - 18:29

Fabienne:

Wow, wat mooi in de jungle!! Ik geniet mee met de fotos, liefs uit Amsterdam, fab

• 23 Mei 2011 - 10:47

Maarten:

Hey Nielz & Klaartje, we vinden het elke keer weer fantastisch om jullie verhalen te lezen. Wat een schitterende reis!!

Onwijs mooie foto's trouwens..

gr, Maarten & Maaike

• 29 Mei 2011 - 11:19

Enge spin! Lieve schildpadjes! Prachtige papegaaien! Da's nog 's wat anders dan in de dierentuin. :)
    Klaar, ik zie jullie in juli!!! xxxx